O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

ΠΟΛΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ


Εν μέσω της χειρότερης οικονομικής κρίσης στη σύγχρονη ιστορία μας, και ενώ όλοι οι πολίτες καλούνται να μειώσουν και να περικόψουν, προωθείται με την πρόσφατη έκδοση των περιβαλλοντικών όρων η πιο ακριβή διεθνώς επιλογή για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, αυτή της βιοξήρανσης, και αναγκαστικά και της συνοδού θερμικής επεξεργασίας, που είναι επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία, την οικονομία και το περιβάλλον.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Greenpeace και WWF Ελλάς, έχουν επανειλημμένα τονίσει, ότι με τα σημερινά δεδομένα οι τεχνολογίες είτε της βιοξήρανσης – θερμικής επεξεργασίας, είτε μόνο της θερμικής επεξεργασίας των απορριμμάτων, είναι ασύμφορες για τη χώρα μας και θα πρέπει να μην επιλεγούν λόγω: α) του πολύ υψηλού επενδυτικού και λειτουργικού κόστους (συγκριτικά με ανακύκλωση –κομποστοποίηση – ΧΥΤΥ), β) περιβαλλοντικών προβλημάτων (εκπομπές επικίνδυνων αερίων και παραγωγή τοξικής στάχτης), γ) δέσμευσης των ΟΤΑ για σταθερή παροχή μεγάλων ποσοτήτων απορριμμάτων (συμπεριλαμβανομένων και ανακυκλώσιμων) προς καύση για μερικές δεκαετίες και άρα υποσκελισμό κάθε προσπάθειας για περαιτέρω αύξηση της ανακύκλωσης.

Οι 4 ΜΚΟ, έχουν επανειλημμένα καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τον πλέον οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων, που ταυτόχρονα δημιουργεί περισσότερες θέσεις εργασίας και έχει τη μέγιστη κοινωνική συναίνεση. Τις προτάσεις έχουν υιοθετήσει και άλλοι κοινωνικοί φορείς.

Οι 4 ΜΚΟ καλούν τον πρωθυπουργό, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τους υπουργούς Αποκέντρωσης και ΠΕΚΑ, καθώς και τη νεοεκλεγείσα τοπική αυτοδιοίκηση:

  • να σταματήσουν άμεσα αυτό το έγκλημα,
  • να αναθεωρήσουν άμεσα τον περιφερειακό σχεδιασμό διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική, ώστε να δώσει προτεραιότητα στη μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων, την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση αντί της βιοξήρανσης και στη συνέχεια της θερμικής επεξεργασίας,
  1. να πράξουν ανάλογα άμεσα και για την υπόλοιπη χώρα,
  • να εφαρμόσουν τα απαραίτητα μέτρα και πολιτικές για περιβαλλοντικά και οικονομικά ορθή διαχείριση των απορριμμάτων.

Το έγκλημα (και το οικονομικό σκάνδαλο) με τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα μετρά ήδη πάνω από 15 χρόνια.

Φτάνει! Ας αλλάξουμε πορεία τώρα, για ΠΟΛΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ !

Δείτε επίσης:

Διόδια: Η "πειραγμένη" ζυγαριά των εταιρειών


Ε, λοιπόν αν έχετε τα κότσια, στείλτε μας τις ειδοποιήσεις πληρωμής για να πάμε στα δικαστήρια.

Φανταστείτε πως βρίσκεστε σε ένα Σούπερ Μάρκετ και λέτε στην υπάλληλο πίσω από το ψυγείο, να σας κόψει ένα κιλό τυρί. Φτάνοντας στο ταμείο, διαπιστώνετε, πως η υπάλληλος αντί να σας χρεώσει ένα κιλό, σας έχει χρεώσει το 8πλάσιο. Διαμαρτύρεστε και σας απαντούν, πως είτε ψωνίσετε μισό κιλό, είτε οκτώ, η ζυγαριά του καταστήματος χρεώνει πάντα …οκτώ κιλά. Σας ρωτώ: Θα δεχόσασταν ποτέ να πληρώσετε για οκτώ κιλά τη στιγμή που εσείς πήρατε μόνο ένα; Αυτόν που δεν δέχεται αυτή την παράλογη χρέωση και αντιδρά, εσείς τον θεωρείτε «τζαμπατζή»;

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης της « Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», η οποία αποτελεί πλέον νόμο του κράτους, τον οποίο οφείλουν να τηρούν όλοι ανεξαιρέτως, ο υπολογισμός του διόδιου τέλους προκύπτει από έναν μαθηματικό τύπο. Βάσει του τύπου αυτού η χρέωση ανέρχεται σήμερα περίπου στο ποσό των 4 λεπτών με ΦΠΑ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Τι χρεωνόμαστε όμως πραγματικά στις καθημερινές μας μετακινήσεις;

Ο κάτοικος του Πλαταμώνα, ο οποίος μεταβαίνει στο δημοτικό κατάστημα της Λεπτοκαρυάς, για να παραλάβει π.χ. ένα πιστοποιητικό γέννησης και χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο, καλείται σήμερα να πληρώσει συνολικά 6,20 Ευρώ (3,10 + 3,10) για μια απόσταση μόλις 8 χιλιομέτρων. Το ίδιο ποσό καλείται να πληρώσει και ο τουρίστας στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς, ο οποίος μένει στο Λιτόχωρο και χρησιμοποιεί τον αυτοκινητόδρομο για να επισκεφτεί με την οικογένειά του το Κάστρο του Πλαταμώνα (συνολικά 16 χιλιόμετρα πήγαινε-έλα).

Οι ίδιες οι εταιρείες, αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, παραδέχονται πως οι χρεώσεις αυτές είναι …άδικες.«Οι αδικίες του συστήματος είσπραξης θα διορθωθούν, όταν μετά το 2013 θα εγκατασταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια και ο χρήστης θα πληρώνει σύμφωνα με την απόσταση που διανύει» δηλώνει ο Υφυπουργός κ. Μαγκριώτης. Η δε εταιρεία υποστηρίζει, πως δεν έχει άλλη επιλογή και χρεώνει …άδικα κάποιους πολίτες, διότι το σημερινό σύστημα είσπραξης έχει κάποιες …ατέλειες.

Με άλλα λόγια, επειδή δεν μπορούν να γνωρίζουν, από ποιο σημείο μπήκε ο χρήστης στον αυτοκινητόδρομο και από πού βγήκε, όταν τον βρουν μπροστά τους ….του παίρνουν το κεφάλι!

Επειδή λοιπόν αρνούμαστε να πληρώνουμε το εξωφρενικό ποσό των 6, 20 Ευρώ για μια διαδρομή 8 χιλιομέτρων, ενώ θα έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση –δηλαδή το νόμο του κράτους- γι αυτή την απόσταση να πληρώσουμε μόνο 32 λεπτά, κάποιοι μας απειλούν πως θα μας στείλουν στα δικαστήρια, θα διατάξουν την έκδοση ενταλμάτων πληρωμής και τελικά θα εγγραφούμε και στον Τειρεσία. Ε, λοιπόν αν έχετε τα κότσια, στείλτε μας τις ειδοποιήσεις πληρωμής για να πάμε στα δικαστήρια.

  • Θέλουμε να δούμε ποιος δικαστής θα δικαιώσει τον …μπακάλη που βάζει ένα κιλό και χρεώνει οκτώ.
  • Θέλουμε να δούμε, αν οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας και ταυτόχρονα διόδια.
  • Θέλουμε να δούμε, αν έχει δικαίωμα μια εταιρία να προεισπράττει από τους πολίτες το τέλος μιας υπηρεσίας την οποία, ίσως κάποτε, προσφέρει στο μέλλον.
  • Θέλουμε να δούμε, κατά πόσο είναι σύμφωνο με το σύνταγμα της χώρας, να υποχρεώνεις τους πολίτες να πληρώνουν διόδια σε μία ιδιωτική εταιρία, χωρίς να τους παρέχεις μια εναλλακτική λύση ελεύθερης μετακίνησης.
  • Θέλουμε να δούμε, αν θα βρεθεί δικαστής να τιμωρήσει όλους εμάς, επειδή απαιτήσαμε το αυτονόητο, αναδείξαμε μια τεράστια κοινωνική αδικία εις βάρος των πολιτών και αρνηθήκαμε να πληρώσουμε το χαράτσι της παράνομα πειραγμένης ζυγαριάς τους. Φαντάσου δηλαδή, να ήταν και το τυρί δικό τους!

Όσο για σένα Δήμαρχε Κατερίνης κ. Σάββα Χιονίδη, μόνιμε απόντα από όλους τους αγώνες διαμαρτυρίας των συνδημοτών σου στους σταθμούς διοδίων της Πιερίας, πρέπει να γνωρίζεις, πως είναι υποχρέωσή σου να στηρίξεις με κάθε τρόπο τους συνδημότες σου και να γίνεις, πρώτος εσύ,εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια οικονομικής εκμετάλλευσης των πολιτών, του τόπου και ειδικά του Δήμου στον οποίο οι πολίτες σε επέλεξαν να διοικήσεις. Δεν μπήκες μπροστά και οι συνδημότες σου σε προσπέρασαν. Αντιλαμβανόμαστε, πως οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα των διοδίων και ο συνάδελφός σου κ. Γκλέτζος σε φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση. Όχι, δεν ζητάμε να γκρεμίσεις τα διόδια! Απλά, στην επόμενη διαμαρτυρία να είσαι κι εσύ εκεί, γιατί στους αγώνες που θα ακολουθήσουν θα χρειαστούν ΟΛΟΙ! Άρχοντες και μη!

ΠΟΕ–ΟΤΑ: ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΕΣΔΚΝΑ–Π. ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ





«Πραξικοπηματική» και «παράνομη» χαρακτήρίζουν την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής και του προέδρου του ΕΣΔΚΝΑ να προχωρήσει σε υπογραφή «με την ανύπαρκτη Κρατική Περιφέρεια Αττικής, εκχωρώντας ουσιαστικά την κατασκευή των εργοστασίων και τη συνολική διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων από την πίσω πόρτα σε ιδιώτες».

Μάλιστα, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΕ- ΟΤΑ «όλοι οι υπεύθυνοι πέρα από τις πολιτικές τους ευθύνες θα αντιμετωπίσουν και τις ποινικές καθώς οι αποφάσεις τους δεν υπηρετούν το κοινωνικό σύνολο», προσθέτοντας ότι «οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έβαλαν την υπογραφή τους σε αυτή την προγραμματική σύμβαση είναι οι σύγχρονοι «ΕΦΙΑΛΤΕΣ» του θεσμού και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθούν συνολικά».

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι η απόφαση είναι «παράνομη», καθώς ελήφθει από την Εκτελεστική Επιτροπή (και μάλιστα από τα τέσσερα από τα εφτά μέλη της εκ των οποίων δύο αναπληρωματικά) και όχι από το διοικητικό συμβούλιο το οποίο είχε συνεδριάσει τρεις φορές αλλά οι ίδιοι κατάφεραν να ματαιώσουν τη λήψη απόφασης (http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/proto_thema_perifereies/9717), ενώ παράλληλα υπογράφτηκε με την κρατική Περιφέρεια η οποία ωστόσο από την 1/1 με βάση τον «Καλλικράτη» έχει καταργηθεί!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΠΟΕ-ΟΤΑ:

- «Η απαράδεκτη αυτή ενέργεια αναδεικνύει τις μεθοδεύσεις τόσο του Δ.Σ. του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. όσο και της Περιφέρειας Αττικής που υποταγμένοι στις δεσμεύσεις τους απέναντι στα ιδιωτικά συμφέροντα δεν υπολογίζουν τίποτα».

- «Η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης δεν είναι ξεκομμένη και από την απόφαση της Υπουργού Περιβάλλοντος που εξέδωσε περιβαλλοντικούς όρους για τη λειτουργία του εργοστασίου 700.000 τόνων προκρίνοντας ουσιαστικά την πιο ακριβή διεθνώς επιλογή για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική, αυτή της βιοξήρανσης και της θερμικής επεξεργασίας, επιλογή που είναι επικίνδυνη για τη Δημόσια Υγεία την οικονομία και το περιβάλλον».Κι αυτό γιατί, όπως τονίζει «όλοι οι επιστημονικοί φορείς θεωρούν τη μέθοδο της βιοξήρανσης υψηλού επενδυτικού και λειτουργικού κόστους, σε σχέση με την ανακύκλωση στην πηγή, την κομποστοποίηση και τους Χ.Υ.Τ.Υ. και εισάγει επισήμως την καύση, τεχνολογία που προωθούν στη χώρα μας συγκεκριμένα εργολαβικά συμφέροντα». Κατά την ΠΟΕ- ΟΤΑ «καθώς στις μονάδες βιοξήρανσης γίνεται μηχανική επεξεργασία των σύμμεικτων απορριμμάτων κατά την οποία ανακτώνται μέταλλα και γυαλί και τα υπόλοιπα (κυρίως χαρτί, πλαστικά και οργανικά) μετατρέπονται σε καύσιμο υλικό, το λεγόμενο SRF το οποίο θα πρέπει να οδηγείται σε θερμική επεξεργασία σε ειδικές μονάδες καύσης. Μέθοδος που θα εκτινάξει το κόστος στα 180,00 ευρώ περίπου και θα απαιτήσει Χ.Υ.Τ.Α. τοξικών αποβλήτων».

Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι «επειδή οι εξελίξεις στη διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων δείχνουν τη σαφή πρόθεση της κυβέρνησης να ξεπουλήσει το Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα της διαχείρισης των απορριμμάτων, η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α., θα συνεχίσουν με όλες τις δυνάμεις της να αντιστέκεται στις παράνομες αποφάσεις τους» και αύριο:

- Στις 10.00 το πρωί θα υπάρξει παράσταση της Εκτελεστικής Επιτροπής στο Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. όπου θα ζητηθεί η καταδίκη των αποφάσεων της Ε.Ε. του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α.

- Στις 12 θα συνεδριάσει εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας για να αντιμετωπίσει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, με το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων να είναι πολύ πιθανό.

Ραγκούσης: Το ΥΠΕΚΑ θα επιλέξει την τεχνολογία

Μιλώντας στον ρ/σ Σκάι ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης δεν αναφέρθηκε στη νομιμότητα ή μη της υπογραφής της προγραμματικής σύμβασης και επανέλαβε ότι από τη στιγμή που με την υπογραφή της η αρμοδότητα πέρασε στην περιφέρεια θα υπάρξουν οι εξής διαδοχικές φάσεις:


- Απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου

- Ενημέρωση της Βουλής

- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για τα τέυχη δημοπράτησης

- Ανοιχτός Διεθνής Διαγωνισμός

Παράλληλα ο κ. Ραγκούσης όταν ρωτήθηκε για την τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί για τη διαχείριση των απορριμάτων «επειδή λέγονται πολλά για επιχειρηματικούς ανταγωνισμούς που άλλος όμιλος έχει επενδύσει στην ανακύκλωση και στην κομποστοποίηση, άλλος όμιλος θέλει να επενδύσει στην καύση», υποστήριξε ότι τίποτα «δεν είναι προκαθορισμένο» και ότι η κυβέρνηση προχωρά «με τη λογική των ανοικτών τεχνολογιών» αλλά παρέπεμψε για το θέμα στο υπουργείο Περιβάλλοντος.

Επιπλέον, σημειώσε ότι η βούληση της κυβέρνησης είναι η επένδυση να γίνει με ΣΔΙΤ αφού πρώτα εξαντληθεί η κοινοτική χρηματοδότηση.

http://www.aftodioikisi.gr