O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017

O υγροβιότοπος Βουρκάρι Μεγάρων αναγνωρίστηκε και προστατεύεται με νόμο από τις 31/3/2017 - νίκη για τον τόπο και τους κατοίκους της Μεγαρίδας!

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Θέλουμε θαλάσσιο τουρισμό, ΟΧΙ ιχθυοτροφεία και αγκυροβόλια!


Αυτό το σύνθημα περιμέναμε να δούμε τόσο καιρό στην Πάχη Μεγάρων! Εδώ όμως επικρατεί απόλυτη ησυχία και αδιατάρακτος εφησυχασμός τόσο για το σχεδιαζόμενο αγκυροβόλιο όσο και για το επικείμενο Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει την ευρύτερη περιοχή της Πάχης ως χώρο οργανωμένης ανάπτυξης ιχθυοκαλλιεργειών!

Σημειωτέον ότι, Η ΠΑΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΑΤΤΙΚΕΣ ΑΚΤΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΔΥΝΗΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΘΕΡΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ!

Σε τόπους όμως που νοιάζονται για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και για την προστασία της φυσικής τους ομορφιάς, οι κάτοικοι και οι αρχές έχουν κινητοποιηθεί.

Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί και το λιμάνι του Πόρου, όπου έχει αναρτηθεί το σχετικό πανό, με αφορμή την αναμενόμενη επίσκεψη του Υπουργού κ. Γερουλάνου στο νησί, ο οποίος θα εγκαινίαζε μάλιστα και μια τουριστική έκθεση. Να σημειώσουμε εδώ ότι η οικογένεια Γερουλάνου ασχολείται επιχειρηματικά με τις ιχθυοκαλλιέργειες στην Κεφαλονιά!

Ο Δήμαρχος του νησιού δήλωσε σχετικά:

«Για εμάς βιώσιμη ανάπτυξη, δεν νοείται χωρίς την εξαίρεση μας από τις περιοχές της οργανωμένης ανάπτυξης υδατοκαλλιεργειών. Πρέπει λοιπόν η Πολιτεία να σεβαστεί τη βούληση της τοπικής κοινωνίας.Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι στα πλαίσια της διαβούλευσης κι όπως συνέβη στο παρελθόν με το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό και με τον «Καλλικράτη», θα εισακουστούμε και θα αποφευχθούν ακραίες συγκρούσεις της κοινωνίας μας με την Πολιτεία, οι οποίες θα έχουν επίπτωση και στην εικόνα του Πόρου, και στην εικόνα της χώρας γενικότερα...»

Εκεί λοιπόν όπου η τοπική κοινωνία και οι δημοτικές αρχές κινητοποιούνται, οραματίζονται και σχεδιάζουν, το μέλλον διαγράφεται περισσότερο αισιόδοξο! Δείτε και το λιμάνι του Πόρου για να πάρετε μια ιδέα! Στα Μέγαρα όμως δυστυχώς δεν φαίνεται να ενδιαφέρει την τοπική διοίκηση μια ανάλογη προοπτική.

Εμείς θα επιμείνουμε μέχρι τέλους. ΟΧΙ στο αγκυροβόλιο, ΟΧΙ στις ιχθυοκαλλιέργειες στα Μέγαρα! Στο θέμα του αγκυροβολίου πρέπει άμεσα να εφαρμοστούν οι ομόφωνες αποφάσεις του ΔΣ. Για το θέμα των ιχθυοκαλλιεργειών η σχετική διαβούλευση λήγει στις 29 του μηνός. Υπάρχει ακόμα λίγος χρόνος για να αποτρέψουμε την καταστροφή της Παραλιακής Μεγαρίδας. Απευθύνουμε ύστατη έκκληση προς όλους! Συλλόγους κατοίκων, δημοτικές παρατάξεις και συμβούλους, κόμματα, εφημερίδες, τοπικά blogς. Κυρίως όμως απευθυνόμαστε στο Δήμο Μεγαρέων. Άραγε αυτή η καταστροφική προοπτική για την παράκτια Μεγαρίδα δεν αξίζει παράλληλα με την ξεκάθαρη καταδικαστική από μέρους θέση μας και τον ειλικρινή σύσσωμο αγώνα για την αποτροπή της;





για την σχετική κινητοποίηση στον Πόρο εδώ
για την σχετική επιχείρηση της οικογένειας Γερουλάνου εδώ

Για το χρέος της ΔΕΥΑΜ...

για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνα-Ελευσίνα-Μέγαρα


...Με την έναρξη λειτουργίας της γραμμής του Προαστιακού σιδηροδρόμου, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος-Κιάτο η εξυπηρέτηση της περιοχής βελτιώθηκε σε ένα ποσοστό, κυρίως όμως όσον αφορά στην σύνδεση της βόρειας εμπορικής ζώνης του Θριασίου με τα Ανατολικά και βόρια προάστια της Αττικής. Τα αραιά δρομολόγια του προαστιακού σιδ/μου και η κακή συνδεσιμότητα με τα αστικά κέντρα της Ελευσίνας , του Ασπροπύργου και της Μάνδρας αλλά και την παραλιακή εμπορική ζώνη, δεν συνέβαλαν αρκετά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την σωστή λειτουργία των οδικών αξόνων. Με την έναρξη λειτουργίας του προαστιακού σιδ/μου η σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ Αγίων Αναργύρων- Ασπροπύργου-Ελευσίνας-Ναυπηγείων Ελευσίνας-Μεγάρων έπαψε να λειτουργεί με την εκτίμηση ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μετακίνησης από και προς την Δυτική Αττική και το Θριάσιο πεδίο. όμως ο χαμηλός δείκτης εξυπηρέτησης του προαστιακού, όπως αποδεικνύεται από την υφιστάμενη κατάσταση για την περιοχή φανερώνει την ανάγκη για περεταίρω σύνδεση της περιοχής με μέσα σταθερής τροχιάς, με την ενδεχόμενη αξιοποίηση της υφιστάμενης σιδ/κης γραμμής.

Μία τέτοια σύνδεση θα μπορούσε να συμβάλει στην περιβαλλοντική αναβάθμιση καθώς οι ροές των εργαζομένων προς και από μεγάλους πόλους απασχόλησης (Διυλιστήρια, Ναυπηγεία, Βιομηχανική Ζώνη Σκαραμαγκά, Ασπροπύργου και Ελευσίνας, Αεροπορική Βάση Ελευσίνας) γίνεται καθημερινά μέσω του οδικού δικτύου είτε με την χρήση μεγάλου αριθμού υπηρεσιακών λεωφορείων για την μεταφορά του προσωπικού είτε με ΙΧ. Η μετακίνηση αυτή αφενός προκαλεί ιδιαίτερη συμφόρηση στον άξονα της Λεωφόρου Αθηνών καθώς και στην Αττική Οδό αλλά και την Λεωφόρο Σχιστού.

Η υπάρχουσα κατάσταση θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με την αξιοποίηση του ανενεργού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου τ. ΣΠΑΠ (ΟΣΕ) Αγίων Αναργύρων- Ελευσίνας-Ναυπηγείων Ελευσίνας-Μεγάρων ως Αστικό-Προαστιακό Μέσο Σταθερής Τροχιάς, και αναμένεται να έχει μεγάλες ωφέλειες για τη περιοχή αλλά και για την μετακίνηση των πολιτών.
Μια δρομολόγηση τέτοιου μέσου σταθερής τροχιάς θα έχει ως αποτέλεσμα την ασφαλή και έγκαιρη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων, τη συμβολή στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της ευρύτερης περιοχής, την επίτευξη της έγκαιρης μετάβασης από την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο στην μητροπολιτική περιοχή της Αττικής και τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων οι οποίοι παράλληλα αναμένεται να αυξηθούν από την μετακίνηση του κέντρου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) από το Λιμάνι του Πειραιά στον Σταθμό του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο (Αττική Οδός)....

διαβάστε περισσότερα στο mpefkogaia.blogspot.com